O ştire recentă a zguduit clienţii reţelei Adwords şi impactul ei este încă evaluat de specialişti: Google va renunţa la afişarea anunţurilor în partea dreaptă a rezultatelor şi va mări la 4 numărul de anunţuri afişate sus pentru căutările populare, pentru versiunea desktop.

Deşi schimbarea nu va fi implementată în acelaşi timp peste tot şi Google va face încă teste, deci pot exista schimbări, vom încerca să subliniem câteva aspecte.

În primul rând, mărirea numărului ad-urilor din zona superioară la 4 de la 3 (actual) va face şi mai puţin importantă poziţionarea organică. Deja, pentru un site obţinerea de poziţii de top organice pentru cuvinte de top sunt necesare alocarea de resurse importante în permanenţă, bătălia fiind una continuă. Pierderea încă a unei poziţii în detrimentul anunţurilor plătite, va creşte şi mai mult distanţa între fezabilitatea PPC-ului versus SEO.

Dacă schimbarea va fi adoptată 100% de Google, ne aşteptăm la schimbări şi cu privire la parametrii ad-urilor. După cum ştim, în prezent avem limitarea de 25 de caractere pentru titlu şi 35 pentru cele două descrieri. Pentru afişarea în top, ştim că Google mai realizează şi unirea descrierilor în anumite situaţii. Deja importanţa site-link-urilor şi a altor extensii este cunoscută. Adurile laterale erau poate ultimul motiv pentru limitarea la 25 de caractere din titlu. Speculăm eliminarea acestei limite, care va aduce noi oportunităţi şi va schimba destul de mult strategiile de formare a textelor.

Bineînţeles, impactul cel mai mare va fi asupra preţurilor. Dacă sidebar-ul permitea accesul unui număr mai mare de competitori pe prima pagină, reducerea numărului de poziţii va mări drastic costurile apariţiei în primele 3-4 poziţii. Să ne gândim ce efect ar avea la TV reducerea numărului de calupuri chiar dacă cele rămase vor fi mai mari în durată (uneori). Să nu fim însă neliniştiţi, per total Google ştie cum să tuneze sistemul încât să nu gonească micii clienţi, căci în cele din urmă, trebuie să existe un loc pentru toată lumea iar mişcarea în sine ţinteşte de fapt în experienţa oferită utilizatorului final, care doreşte rezultate relevante şi nu vrea să fie agresat de reclame.

Marea întrebare este însă: chiar va lăsa Google sidebar-ul liber, sau are alte surprize?